Copyright © -Mubin-
Design by Dzignine
December 30, 2011

-tazkirah jumaat-

assalamualaikum ......

harini nak bagi sedikit tazkirah ....seperti mana hari rabu ada wordless wednesday ,bukan? kenapa kite tak buat tazkirah jumaat atau friday tazkirah ?

Bukan nak tunjuk alim mahupun nak tunjuk baik tetapi dengan cara ini kita dapat mendekatkan diri kepada Allah s.w.t.

berbalik kepada tajuk post saya kali ini iaitu tazkirah jumaat

-----
Bismillahnirahmannirahim

tazkirah hari ni mengenai tahun baru

tahun baru ...new year.....ramai yang memasang azam untuk menjadi lebih baik untuk tahun depan ....seperti mana tazkirah di masjid sg pelek pagi tadi ....masyarakat sekarang lebih cenderung memasang azam mengenai duniawi pada tahun masihi dan pada tahun hijrah pula masyarakat lebih kepada islamik .......cthnya,untuk 2012 =saya nak jadi lebih menyerlah dalam sukan bolasepak  manakala untuk 1433(hijrah) saya nak jadi taat kepada perintah Allah s.w.t.....

hrmm....jadi kat sini saya bukan nak menghalang azam abang2 ,kakak2 ,pakcik2,makcik2,adik2 dan sbgnya tetapi saya ingin menyatakan bahawa tak salah jika kita memasang azam untuk berubah mendekati allah ....

dan ...harini merupakan jumaat terakhir bagi tahun 2011 kan? oleh itu , sama2 lah kita saling menasihati ...ilmu untuk dikongsi bukan untuk diri sendiri sahaja~

0 Komen:

Post a Comment

Wide Eye Onion Kun